خرید بهترین پنجره‌ دوجداره در برابر نفوذ آب و گرد غبار
قیمت مدل های مختلفقیمت پنجره جدید استاندارد بزرگ در ایران, پنجره عایق دو جداره با کیفیت ترین برند پروفیل ترمال بریک
خرید بهترین پنجره‌ دوجداره در برابر نفوذ آب و گرد غبار
شنبه 12 آذر 1401 ساعت 17:54 | بازدید : 66 | نویسنده : حسام | ( نظرات )

خرید بهترین پنجره‌ دوجداره در برابر نفوذ آب و گرد غبار

عایق بندی پنجره دوجداره

یکی از باورهای غلطی که در بین افراد مختلف وجود دارد، آن است که فکر می‌کنند، پنجره‌های دوجداره مانند پنجره‌های معمولی هستند. این در حالی است، که نقش اصلی درب و پنجره دوجداره در ساختمان‌ها، عایق‌بندی حرارتی و صوتی می‌باشد.

در واقع قسمت‌های مختلف درب و پنجره‌های دوجداره، باعث عایق‌بندی ساختمان می‌شود. این قسمت‌ها مانند برد شیشه دوجداره، نقش کلیدی در عایق‌بندی درب و پنجره‌های دوجداره دارد. زیرا ساختار شیشه دوجداره به گونه‌ای است که مانع ورود و خروج انرژی گرمایی و سرما می‌شود. اگر شیشه‌های دوجداره به خوبی تولید شده باشند، تاثیر چشمگیری بر کاهش هزینه‌های برق و گاز خواهد گذاشت.

معمولا لاستیک‌های درزگیری که در پروفیل‌های مختلف به کار می‌روند، نقش مهمی در عایق‌بندی و درزگیری پنجره دوجداره دارد. این امر به دلیل موادی است، که در ساخت این نوع لاستیک‌ها استفاده می‌شود. نقش اصلی لاستیک‌های درزگیر، محکم کردن و جلوگیری کردن از تبادل حرارت و صدا می‌باشد.

عموما چسبی که در اطراف درب و پنجره‌های دوجداره استفاده می‌شود، اهمیت بسیار بالایی دارد. درزگیری درب و پنجره های دوجداره، پس از نصب کامل آن‌ها انجام می‌شود، اما اگر با گذر زمان، باز هم مشکلی برای درب و پنجره‌های دوجداره رخ دهد، می‌توان از چسب های مخصوص درزگیری آن‌ها را عایق‌بندی کرد.

شیشه دوجداره، لاستیک درزگیر و چسب عناصر اصلی برای عایق‌بندی و درزگیری درب و پنجره دوجداره هستند و سایر قطعات نیز تکمیل‌کننده این عایق‌بندی هستند. رگلاژ پنجره دوجداره نیز در عایق‌بندی و درزگیری نقش موثری دارند. اگر درب و پنجره‌های دوجداره به درستی رگلاژ نباشند، نمی‌توانند عایق خوبی برای هوا و صدا باشند.

در ادامه این مقاله، به بررسی عایق‌بندی کردن درب و پنجره دوجداره در برابر صدا، روش‌های مناسب برای درزگیری در گرما و سرما، انواع چسب‌ها و لاستیک‌ها برای درزگیری و عایق‌بندی و روش رگلاژ کردن صحیح درب و پنجره‌ها بپردازیم.

عایق بندی درب و پنجره دوجداره در برابر صدافضای بیرونی محل کار، اتاق و یا منزل ما، اغلب پر از منابع مختلف آلودگی صوتی است. این موضوع عموما باعث سلب آرامش و عدم تمرکزمان می‌شود. صدای موسیقی، رفت و آمد وسایل نقلیه، مکالمات بلند همسایه‌ها و بازی کودکان از جمله منابع آلودگی صوتی هستند. در حال حاضر، برای جلوگیری از نفوذ آلودگی‌های صوتی به ساختمان‌های جدید، اقداماتی در مورد آکوستیک کردن دیوارها و کف صورت می گیرد. البته در ساختمان‌های قدیمی این کار انجام نشده است.

به منظور جلوگیری از ورود سر و صدا باید برای عایق صوتی درب و پنجره‌ها و اکوستیک کردن دیوار، سقف، کف و دیگر اجزای ساختمان اقدام کرد. اکوستیک و عایق‌بندی صوتی به چند طریق انجام می‌گیرد، که در ادامه این مطلب به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

به طور کلی برای عایق‌بندی فضای داخلی ساختمان در برابر آلودگی صوتی، می‌توان از دو راه استفاده کرد. اولین راه، استفاده از جاذب‌ها است. این روش ساده‌تر از سایر روش‌ها است. این کار با اضافه کردن سطوح جذب‌کننده صدا و یا پژواک، مانند پنل‌های آکوستیک، امکان‌پذیر است. در این روش برای عایق‌بندی سر و صدا، می‌توان از پنل‌های ۳ سانتی‌متری تزیینی نیز استفاده کرد.

روش دوم برای عایق‌بندی صوتی ساختمان، استفاده از دیفیوزها است. این راه مانعی در برابر عبور آلودگی‌های صوتی به شمار می‌رود. این پنل‌ها طوری ساخته شده‌اند که امواج صوتی با برخورد به آن‌ها در مسیرهای متفاوت پراکنده شوند و در نتیجه مانع بازگشت صوت می‌شوند.

برای عایق‌بندی صوتی ساختمان، ۶ روش وجود دارد. در این بخش به معرفی روش‌های مختلف برای عایق‌بندی صوتی می‌پردازیم:

عایق بندی با استفاده از آکوستیک کف
برای عایق کردن کف ساختمان در برابر آلودگی صوتی، می توان از مصالح جاذب صدا، همانند پد جاذب صوت، فرش و موکت، یا حتی کفپوش‌های مخصوص استفاده کرد. این مصالح نسبت به سایر مصالح، میزان جذب آلودگی صوتی بالاتری دارند. حتی انواع مختلف آن‌ها نیز میزان جذب صوتی متفاوتی دارند. مثلا موکت‌های برجسته در جذب صدا عملکرد بهتری نسبت به موکت های معمولی دارند.

عایق بندی صوتی به وسیله پرده ها
پرده‌ها می‌توانند مانعی برای عبور صدا و عایق‌بندی صوتی باشند. پارچه‌های سنگین مانند مخمل و پشم، اگر به عنوان پرده قرار بگیرند، می‌توانند عملکرد عایق‌بندی مناسبی داشته باشند. البته پارچه‌هایی وجود دارند که با تکنولوژی پیشرفته تولید شده‌اند و جنس آن‌ها، نوعی پلی‌استر اصلاح شده است. این پارچه‌ها قدرت جذب بالایی دارند و صدا را از خود عبور نمی‌دهند.

تعویض پنجره های قدیمی با پنجره های دوجداره
یکی از عوامل موثر در نفوذ آلودگی‌های صوتی، مناسب نبودن درب و پنجره است. درب و پنجره ساختمان‌ها تاثیر زیادی بر عایق شدن ساختمان نسبت به صوت، گرد و غبار و جریان هوا دارند. معمولا درب و پنجره‌های قدیمی شامل درب و پنجره‌های آهنی و بعضی پروفیل‌های آلومینیومی، عایق‌بندی مناسبی ندارند و سرو صدای زیادی را به داخل منزل منتقل می‌کنند.

برای عایق‌بندی پنجره‌های قدیمی می توان از مواد درزگیر به طور موقت استفاده کرد، اما برای گرفتن نتیجه طولانی مدت بهتر است، درب و پنجره‌های قدیمی ساختمان را با درب و پنجره‌های دوجداره جدید تعویض کنید. البته لازم نیست نگران باشید، این کار بدون تخریب امکان‌پذیر است. در صورتی که کیفیت درب و پنجره‌های دوجداره ساختمان خوب باشد، حداقل تا ۷۰ درصد از نفوذ سر و صدا به داخل ساختمان جلوگیری می‌شود.

استفاده از درب های چوبی به عنوان عایق صدا
برخی اوقات منابع مختلف آلودگی‌های صوتی مربوط به محیط داخلی ساختمان می‌باشد. به همین منظور شاید بخواهیم، اتاق خود را از نظر صوتی عایق‌بندی کنیم. برای آکوستیک کردن اتاق‌ها، می‌توانیم از درب ورودی اتاق شروع کنیم. باید برای اتاق خود دربی انتخاب کنیم، که در هنگام بسته بودن، کاملا با چارچوب مماس شود. وجود کوچک‌ترین فاصله‌ای در بین چارچوب و درب، باعث ورود صوت به اتاق خواهد شد. همچنین با توجه به معماری داخلی ساختمان می‌توانیم از از درب دوجداره برای اتاق‌های ساختمان استفاده کنیم، تا از آلودگی‌های صوتی به داخل اتاق‌ها نفوذ نکند.

عایق بندی منافذ دیوار با استفاده از درزگیر
جالب است بدانید، که وقتی از منافذ مختلف هوا عبور کند، آلودگی‌های صوتی نیز از آنجا عبور خواهد کرد. پس بهتر است، با بستن یا عایق‌بندی منافذی مانند محل عبور سیم آنتن، دریچه هود، کانال‌ها و جعبه‌های تقسیم، عایق صوتی بهتری در داخل ساختمان ایجاد کنیم. برای این کار می‌توانیم از فوم، چسب و یا مواد درزگیر استفاده کنیم.

عایق بندی و آکوستیک کردن دیوارها
برای عایق‌بندی دیوارها می‌توان از مصالح آکوستیکی استفاده کرد. بلوک‌های آکوستیک باعث افزایش ضخامت دیوارها می‌شوند و از ورود و خروج صدا به طرز چشم‌گیری جلوگیری می‌کنند.

قیمت پنجره دوجداره قم

برای اطلاع از قیمت پنجره دوجداره قم می‌توانید با یک تماس تلفنی ساده از پنجره شهر جویا شوید. به دلیل اینکه با توجه به ابعاد موردنظر شما، قیمت محصول متفاوت می‌باشد، لذا نمی‌توان یک قیمت کلی برای این پنجره‌ها اعلام نمود اما اگر به دنبال بهترین قیمت هستید، ما این موضوع را به شما تضمین می‌دهیم. ما بهترین تبلیغ را قیمت مناسب، در برابر کیفیت بالای محصول خود می‌دانیم. شما عزیزان می‌توانید برای مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس 09128518906 تماس حاصل بفرمایید.

درباره گروه صنعتی الماس

گروه صنعتی الماس به منظور جلب رضایت هرچه بیشتر مشتریان خود اقدام به تولید بهترین انواع پنجره دوجداره قم از جمله پنجره فولکس واگنی، پنجره خم، پنجره انگلیسی، پنجره فرانسوی، پنجره دو حالته، پنجره کلنگی و انواع درب از جمله درب فولکس واگنی، درب دو حالته، درب سرویس بهداشتی، درب سرویس، درب کشویی، درب فرانسوی و انواع درب و پنجره از جمله درب و پنجره لمینت، درب و پنجره لمینت ماه گونی، درب و پنجره لمینت شامپاینی، درب و پنجره بلوطی تیره و … نموده است جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره و مطلع شدن از آخرین قیمت پنجره دوجداره می توانید با کارشناسان گروه صنعتی الماس تماس بگیرید.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 135
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :